Köpvillkor

Dessa Köpvillkor reglerar försäljningen av produkter från Pryl Max till dig.
Handlarens Köpvillkor benämns gemensamt för (”Villkoren”) Det är viktigt att du läser igenom Villkoren innan du lägger din order på Marknadsplatsen.

2.2 Även om Handlarens Köpvillkor kan gälla för ditt köp, så gäller alltid Pryl Max:s Köpvillkor i de delar som hänför sig till Pryl Max:s utförande av vissa relaterade tjänster till Marknadsplatsen, samt, i förekommande fall, i situationer som inte regleras av Handlarens Köpvillkor när dessa inte är fullständiga.

2.3 Oavsett om du ingår avtal med Pryl Maxeller en Handlare kan du alltid kontakta Pryl Max:s kundtjänst, genom kontaktuppgifterna ovan, för att få hjälp med din order.

2.4 För att kunna lägga en order på Marknadsplatsen måste du vara över 18 år gammal och inte stå under förmyndarskap. Pryl Max förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, exempelvis om du har betalningsanmärkningar eller om Pryl Max misstänker att du uppgett felaktiga personuppgifter.

2.5 Att Varor tillhandahålls på Marknadsplatsen vid en viss given tidpunkt är inte en garanti för att Varorna alltid är tillgängliga. Vi reserverar oss för att Varor kan vara slutsålda. I det fall Vi inte har möjlighet att leverera en Vara kommer du snarast att få information om detta, och Vi kommer då att återbetala eventuellt erlagt belopp utan dröjsmål.

2.6 Vi reserverar oss för eventuella skriv- och/eller bildfel i produktbeskrivningar, specifikationer, lagersaldo, priser och annan information som lämnas i anslutning till Varan. Alla bilder som finns på Marknadsplatsen ska ses som illustrationer och är inte utfästelser om Varans faktiska utseende, ursprung och/eller funktion. Illustrationerna på varusidan kan därför skilja sig mot den faktiska Varan som du beställt. Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra information om Varorna.

2.7 Det är respektive Handlare som ansvarar för att innehållet i annonser som publiceras på Marknadsplatsen inte gör inte intrång i eller på annat sätt kränker någon tredje parts rättigheter. Detta inkluderar bland annat immateriella rättigheter för marknadsföringsmaterial, bilder och beskrivningar. Om innehåll som du äger eller har rättigheter till har laddats upp på Marknadsplatsen utan ditt tillstånd och du vill att det tas bort, vänligen kontakta oss på support@prylmax.se

2.8 Villkoren som finns publicerade på Marknadsplatsen vid tidpunkten för din beställning gäller för din order.

3. Avtal och beställning

3.1 För att kunna beställa Varor måste du acceptera Villkoren och Pryl Max:s Integritetspolicy (”Integritetspolicy”), som du finner här. Genom att lägga din order på Marknadsplatsen bekräftar du att du har tagit del av och godkänt Villkoren samt att du har läst och förstått Integritetspolicyn.

3.2 Oavsett vem som är part i ditt köpeavtal, så ingås ett bindande avtal med Säljaren när Pryl Max bekräftar ditt köp genom att skicka en orderbekräftelse till dig (”Orderbekräftelse”). Det är därför av största vikt att de kontaktuppgifter som du har angett är korrekta och uppdaterade. Villkoren utgör tillsammans med din beställning, som bekräftats genom Orderbekräftelsen, avtalsdokumentationen för ditt köp. Pryl Max:s Köpvillkor kommer även att finnas tillgängliga i Orderbekräftelsen. Vi uppmanar dig att spara Orderbekräftelsen för eventuella kontakter med Säljarens kundtjänst.

4. Priser och avgifter

Vid beställning av Varor på Marknadsplatsen gäller de priser som anges i kassan. De priser som anges på Marknadsplatsen uppdateras i realtid och anges i svenska kronor (SEK), inklusive moms. Om priset har personanpassats till dig informeras du om det under beställningsprocessen. Eventuella leveranskostnader är inte inkluderat i priset och kan tillkomma, beroende på vilket leveransalternativ du väljer i kassan samt totalbeloppet på din beställning. Leveranskostnader presenteras tydligt under beställningsprocessen.Se mer information om leveranskostnader i punkt 6.2 samt här. Eventuella avgifter för betalsätt kan också tillkomma, beroende på ditt val av betalsätt.

5. Betalsätt

5,1 Ansvar för betalningslösningar

Pryl Max erbjuder betalningslösningar via Klarna. När du väljer att betala via Klarna ingår ett separat avtal med Klarna som betalningstjänstleverantör. Pryl Max ansvarar inte för eventuella problem relaterade till betalningar, kreditkontroller eller andra finansiella frågor som hanteras av Klarna. För frågor om betalningar hänvisas du direkt till Klarnas kundtjänst.

Klarna kontaktuppgifter:

  • Webbplats: www .klarna .com
  • Telefon: Se Klarnas supportsida för aktuella kontaktvägar.

5.2 Pryl Max förbehåller sig rätten att ta bort eller lägga till betalsätt. Pryl Max har även rätt att ändra betalsätt om ett betalsätt inte fungerar eller godkänns när du ska fullgöra betalning för din order.

5.3 Vi har rätt att ta betalt av dig i samband med din beställning på Marknadsplatsen. Du anger dina betalningsuppgifter när du lägger ordern genom att använda ett giltigt betalkort. Vi förbehåller oss rätten att kontrollera betalkortets giltighet, att utrymme för debitering av ordens värde finns och att dina adressuppgifter stämmer. Vi har rätt att neka köp till följd av våra kontroller.

5.4 Om du har valt fakturabetalning eller liknande alternativ som betalsätt har Pryl Maxrätt att överlåta, överföra eller pantsätta alla skyldigheter och/eller krav kopplade till fakturor eller andra betalningar, inklusive Handlarens krav på dig, till tredje part. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning på dig. När en kreditupplysning har gjorts ska kreditupplysningsbolaget upplysa dig om det.

6. Leverans och transport

6.1 Leveransalternativ

Säljaren är ansvarig för att skicka och leverera din order till dig. Varor levereras till dig med det leveransalternativ som du väljer i kassan. Du hittar mer information om dina leveransalternativ på Marknadsplatsen och i kassan. Din beställning kommer sedan att skickas till dig från Säljarens lager efter att du mottagit din Orderbekräftelse. Har du beställt Varor som kommer från olika Säljare kan Varorna komma att skickas till dig i olika försändelser.

6.2 Leveranskostnad

Beroende på vilket leveransalternativ du väljer under beställningsprocessen (och beroende på totalbeloppet på din beställning) så kan fraktavgifter tillkomma på ditt köp. Se mer information om leveranskostnader här.

6.3 Leveranstid

6.3.1 Den förväntade leveranstiden beror på vilket leveransalternativ du har valt. Uppskattad leveranstid för de olika alternativen framgår i kassan, på varusidan, i din Orderbekräftelse och/eller efterföljande information som du får från Säljaren. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av Varor som inte finns i lager) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från den dag du mottog Orderbekräftelsen.

6.3.2 Även om Pryl Max eftersträvar att leverera Varor inom angivna tidsramar, kan leveransen ta längre tid på grund av oväntade händelser. Vid en leveransförsening kan du kontakta oss genom våra kontaktuppgifter på Marknadsplatsen så hjälper Vi till att lokalisera din beställning. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar har du rätt att häva köpet, förutsatt att förseningen inte beror på dig som kund.

6.3.3 Om ditt paket ska lösas ut av dig, måste du göra det inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och kolli-ID. Du får alltid en avisering som visar var och när Varan ska hämtas ut. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt, om du har lämnat ditt mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS.

6.4 Ej uthämtade Varor

Om du inte hämtar upp, eller tar emot, Varor som du köpt så kommer ditt paket att skickas tillbaka till Säljaren. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med sådan retur. Kostnaden varierar beroende på leverans alternativet du har valt. Dessa avgifter debiteras separat via faktura, alternativt kvittas vid kort- och direktbetalning.

0
Din kundkorg
  • No products in the cart.